Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Linda Poppe - WaarBenJij.nu Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Linda Poppe - WaarBenJij.nu

Kaap de Goede Hoop

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 September 2010 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Een goede dag al tesaam,

Om jullie weer up to date te houden hier weer een reisverslag van ons.
Gisteren (maandag 13 September) zijn wij ’s ochtends met de bus vertrokken richting Houtbaai. Om hier te komen reden wij over de Chapman’s peak road. Deze weg wordt gezien als de mooiste route van Zuid-Afrika en dat kan misschien best wel eens kloppen. Deze weg is langs de kust gelegen met verschillende mooie uitkijkpunten over stranden en iets verder door kon je de baai inkijken.

Aangekomen in Houtbaai konden we even rondlopen door de haven daar. Wij hadden weer geluk want er was een zeehond midden in de haven aanwezig die op zijn gemak aan het zonnen was in het water. Ook was er een “show” zeehond op de kade om geld mee te verdienen voor de mannen die hem bij hadden. Even later ging er een boot weg met toeristen en toen die goed en wel weg was kwam er achter die boot nog een zeehond tevoorschijn. Deze zwom heel dicht langs de kade dus Linda was weer in haar nopjes samen met haar fotocamera.

Nadat we hier een bakkie hadden gedaan zijn we door gereden naar een afgezet pinguïn gebied om daar de pinguïns van dichtbij te bekijken. Doordat we daar ook weer dichtbij deze beestjes konden komen was het weer foto’s nemen geblazen voor Linda. Na dit bezoek was het tijd voor de lunch in een restaurant met uitzicht op zee. Achteraf is dit een hele speciale lunch geworden want we kregen een walvis voorstelling. Deze voorstelling werd ons gebracht door een drietal wilde walvissen die een stuk uit de kust regelmatig uit het water gesprongen kwamen. Echt fantastisch om te zien zo’n spektakel.

Na de lunch zijn we naar Kaap de Goede Hoop gereden. Dit is het meest zuidwestelijke punt van Afrika. Best apart om zo’n belangrijk historisch punt te staan. Toen we hier nog meer foto’s van dieren hebben gemaakt zijn we iets verderop daar Kaap Punt gegaan. Dit is het meest zuidelijke punt van Afrika. Hier hebben we een vuurtoren bezocht die bovenop een klip was gebouwd.
Na al deze impressies zijn we naar ons hotel gebracht waar we ’s avond met andere mensen uit onze reisgroep het avond eten genuttigd hebben en onder een drankje de dag nog eens door besproken hebben.

Vandaag (dinsdag 14 September) hebben wij onze reis weer voortgezet. We gingen vandaag eerst naar Franshoek. Hier hebben wij het huggenoten museum bezocht. Ook hier kregen wij weer een bakkie aangeboden die we lekker in het zonnetje opgedronken hebben. Toen zij we naar Stellenbosch gereden waar we even vrij mochten rond lopen. Hier hebben wij de eerste kerk van Zuid-Afrika bezocht en nog wat gewinkeld. De lunch hebben we vandaag in een nederlands restaurant gegeten. Buiten de pizza en pannenkoeken die we van het buffet hebben gegeten, kwamen we er achter dat ze ook kroketten hadden en we konden het niet laten om die te laten liggen.

Na deze lunch zijn we in Stellenbosch naar een wijnproeverij gegaan. Allereerst kregen we een rondleiding door de kelder waar de wijn werd gemaakt. Daarna begon het echte proeven. We kregen een hele uitleg over het draaien van de wijn in het glas om de aroma beter te kunnen ruiken. Daarna zou je de wijn in je mond moeten rond laten gaan om de smaak goed op te kunnen nemen. En als je het dan echt goed wilt doen moet je de wijn weer uit spugen. Maar aangezien Hans totaal geen wijn drinker is, sloeg hij het draaien van het glas en het rond laten gaan van de wijn in zijn mond maar over en kapte de wijn zo snel mogelijk achterover. Hij heeft in ieder geval zijn best geprobeerd te doen.

We gaan nu maar snel afsluiten want het diner staat weer te wachten,
Tot het volgende reisverslag

Linda en Hans.

ps. bedankt voor jullie leukke berichtjes

• 14 September 2010 - 20:02

Carla:

Dag luitjes,
    leuk weer om jullie verslag te lezen, het is zo ver weg, maar de namen klinken zo bekend in de oren. Kaap de Goede Hoop, Stellenbosch, alsof je hier 10 km. vandaan bent. Leuk dat jullie ook een kerk hebben bezocht, dat hoort er ook bij in de vakantie, he? :>). Geniet nog van wat er op jullie weg komt en
    ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag.
    Groetjes mama.

• 15 September 2010 - 13:06

Oma Van Gils:

Lieve Hans en LindA,
    hier een berichtje van oma, ik ben bij papa en mama op de koffie. Wat zijn jullie kindjes toch lief, wees er mar zuinig op. Voor de rest wens ik jullie een hele mooie, fijne en gezonde vakantie.
    Oma van Gils.

• 15 September 2010 - 13:56

Brabo's:

Hallo,
    hier ff een berichtje van de harde werkers die thuis gebleven zijn.
    Jaja ook wij genieten stiekum mee van jullie avonturen, hihi.
    Geniet er nog maar lekker van hoor, jullie hebben het verdient (en wij moeten het maar weer doen met de foto's.... :-()
    Groetjesssssssssss
    owja en een kussie van die kleine purwurm

• 16 September 2010 - 19:38

Jolanda:

Hey Linda en Hans,

Wat een leuk verhaal weer en wat een mooi stuk Afrika lijkt het mij ook. Ik denk dat het ook super is om de dieren in hun normale omgeving te kunnen zien.
    Veel plezier nog hoor, deze vakantie. GENIET ZE!!!!
    Groetjes Jolanda

• 17 September 2010 - 11:04

Johan & Yvon:

Hoi hoi afrikanen,
    Wat een gave dingen hebben jullie gezien/ meegemaakt. Dat maakt de reis natuurlijk wel heel bijzonder!
    Hans: voortaan wel wat meer lachen he als Linda een foto van je maakt..hey Lin heb je dat gekke ding al gebruikt van ons hihi
    groetjes kroeven en habibie ;-)