haaien en walvissen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Linda Poppe - WaarBenJij.nu haaien en walvissen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Linda Poppe - WaarBenJij.nu

haaien en walvissen

Door: linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 September 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 1

Kaapstad-Gansbaai

Hallo luitjes vandaag zijn we vroeg in de ochtend opgehaald om te gaan duiken met de grote witte haai. Daar aangekomen hebben wij eerst lekker genoten van een ontbijtje en na een korte instructie zijn we met de boot het water opgegaan. We hadden een groep van 10 man aan boord. In de kooi kan elke keer 5 man plaatsnemen. De witte haai komt hier het hele jaar door maar voornamelijk in de wintermaanden zijn ze het meeste actief i.v.m. de grote populatie Kaapse zeeleeuwen.
We waren nog geen tien minuten onderweg en ja hoor de eerste walvis komt al weer in beeld. Wow wat zijn dat grote beesten zeg. Ook tijdens deze periode zijn deze dieren in grote talen te bewonderen. Ze komen hier om te paren en hun jongen te baren. Ok dit was al een erg mooie start dus Hans en ik hadden er al veel zin in. Na nog 10 minuten zijn wij geankerd op een plek waar de grote witte haai zich vaak ophoudt. De haaien worden gelokt met aas in de hoop dat ze hier op af komen. Wij hadden intussen onze wet-suits aangetrokken. Na nog een korte uitleg van de instructeur over het gedrag van deze dieren werd de eerste witte haai al waar genomen. Sommige mensen moeten 5 uur wachten wij dus maar 5 minuten. Hans en ik wilde graag eerst nog wat foto’s nemen vanuit de boot en daarna zouden wij als tweede groep de kooi betreden. Na 10 minuten was het onze beurt om in de kooi te gaan. Al snel was er een tweede haai gesignaleerd een wat grotere dame. Hans en ik hebben niet het gevoel gehad dat we onveilig in een kooi zaten en we hebben dus optimaal genoten van deze mooie ervaring.
In totaal hebben we vandaag 9 verschillende haaien bij de boot gehad waarvan 1 super grote dame die een lengte van 3,5 meter had. Op de foto’s is goed te zien dat zij groter is dan de kooi.
Na 2 uur dobberen op zee zijn we weer richting een duikcentrum gevaren. Op de terug weg hadden we weer 3 walvissen 1 dame met 2 mannetjes die haar het hof probeerde te maken. Dit was natuurlijk een mooie afsluiting van een dag.
Dit was voor ons een erg mooi begin van onze vakantie en we hopen nog veel meer mooie dingen te kunnen gaan mee maken deze reis door Zuid-Afrika
Groetjes Hans en Linda

• 13 September 2010 - 05:39

Desiree En Sandy:

Woh wat zijn jullie toch stoer en dapper dat je met zo'n eng gedrochte durft te zwemmen. Het zijn wel fasinerende beesten, dat wel maar ik zou toch echt niet in een kooitje willen zitten en zo'n max op de koffie willen. Wij zien al wel dat jullie echt genieten. Geniet nog even verder voor je het weet is het voorbij.
    Dikke knuffel van Desiree en Sandy de zwoegers van de receptie.

• 13 September 2010 - 13:17

Jelani En Savanti:

Dag lieve baasjes,
    we hebben het prima naar onze zin. We zijn zojuist naar de Heide geweest en hebben heerlijk met de frisbee gespeeld en een modderbadje genomen. Nu gaan we een tukkie doen, zodat we vanavond weer voldoende energie hebben om met die 2 oudjes een wandeling te maken.
    XXX

• 14 September 2010 - 12:52

Johan & Yvon:

Hey Roosendalers,

Alles goed daar? Gaaf joh die foto wat een beest, daar zijn onze hondjes maar klein bij he!
    Als je een lief klein afrikaantje tegenkomen wil je die dan voor mij meenemen hihi...Heel veel plezier daar en geniet ervan...hier is het ook erg zonnig de zonnebrand is niet aan te slepen :-S.....
    liefs Johan en Yvon en ook Habibie natuurlijk!

• 14 September 2010 - 12:55

Bert:

Gaaaaaaafff!

Maar ik zelf hou het bij m'n discusvisjes hoor.

Veel plezier.